kurs



Hej!
Idag så har jag varit på lyft och bär kurs eller vad man nu ska kalla det. Fick lära oss hur man ska förflytta personer utan att ta ut sig själv och sin egen kropp. Vi fick öva på att sätta på en person sele(de gröna som är på bilden) när den låg på golvet och inte kunde röra sig. Sen så fick vi lära oss hur man tar upp en person ur en säng från liggandes till stående.

Svar till Johanna:
Jaha var du bara på den i 1½ timme? :O Jag var där från klockan 9 på morgonen till klockan 16 på eftermiddagen.:O


Kommentarer
Postat av: johanna törnqvist

Nja jag var 8-16 på massa olika kursen, en av dom var ergonomi, hur man lyfter och bär och sådär, typ friskvårds kurs. Men hade även brandkurs, och hygien och sånt där jag hunnit glömma från omvårdnads programmet :)

2011-06-16 @ 08:55:32
Postat av: Maria

ååh en sån kurs fick jag också gå förra veckan!! :)

2011-06-29 @ 09:14:28
URL: http://venezias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0